Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

07 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Sa wa dee ka!
Weer even een update nadat ik al 2 dagen niks heb geschreven.
Woensdag hadden we ook niet veel beleefd dus vandaar de radiostilte en gister was ik echt kapot. Wordt een lang stukje ben ik bang.

Woensdag was nog wel even leuk mbt de wc en nu ik dit typ weet ik niet of ik het moet vertellen of niet maar ag, zie het maar als tip als je ooit in Thailand komt.
De wc's zijn hier dus nogal wat anders, op school werp je het wc papier in een bakje ipv in de pot (denk ik) en gister in een restaurant stond het er echt nadrukkelijk bij in het engels dat het niet mocht. Uit automatisme lag het er natuurlijk alweer in voordat ik het door had. Oepsssssss.
Nu is er ons niet verteld dat hier bij Sita Villa dat niet mag.. We merkten wel na 2 dagen dat hij minder goed doorspoelt maar ag, het stroomde uiteindelijk wel weg.
Dinsdag avond moest ik even zitten voor een grotere boodschap (moet ook gebeuren!!), en ja hoorrrrr het spoelde niet door. Net nu ik van al die vieze rijst iets vies geproduceerd had. Had ik weer.... Tot overmaat van ramp kwam het water ook nog helemaal omhoog, met inhoud, en ik knalde snel de deksel erop. Gelukkig bleef het bij het randje steken. Ik zei tegen Lea (kamergenoot) dat het me verstandig leek dat ze voorlopig niet naar de wc gaat. S'avonds checkte ik weer, lag het er nog steeds in... Doorspoelen, weer zelfde ritueel. Alles omhoog en deksel erop. Oh oh oh, wat een ellende.
De volgende ochtend lag het er nog in. En ik ging naar school. Lea heeft iemand gevraagd om de boel te ontstoppen. Zie je het voor je! Iemand lekker door m'n poep zitten roeren om de boel te fixen. OOOOH wat gênant! Naja ik sta nu bekend bij die thai als het meisje dat moest poepen.
Tip is: hou je poep in tot je weer in Nederland bent.

Voor zover de introductie. Mooi om mee te beginnen zo.
Dinsdag hadden we wat lessen waaronder Thaise les. Super leuk! Ze vertelde ons over bepaalde gebruiken en leerde ons natuurlijk thaise zinnen. Ze zei dat Thaise mensen het geweldig vinden als we een beetje thais spreken, en ze heeft gelijk. Wanneer ik sabai sabai roep als ze zitten te stressen in de keuken hier bij Sita Villa dan vinden e me helemaal lief. Sabai sabai betekend, rustig aan, het is oke.
Plus punt voor Tina.
Huiswerk was: 5 vragen stellen die je opvallen over de thaise cultuur/mensen/plekken/taal.

Weer even terug naar woensdagavond. De mannen wilden stappen en ik had daar ook wel zin in. Om 22:00 zouden we vertrekken en ik ging rond 21:00 nog "even" liggen. Soms kan je daar zo van op knappen! Behalve hier. Ik werd wakker van de wekker want ik lag inmiddels in coma. Toen kwam ik erachter dat ik de airco uit had staan en toen ik op wilde staan was ik super duizelig en trilde ik op m'n benen. Geen goed teken. Ik voelde me slap en lamlendig en moe. En ben uiteindelijk niet gegaan. Ik had dinsdag avond niet veel gegeten (veeeeel te pittig) en woensdag op school was de lunch wederom veel te pittig. Dus te weinig gegeten, te weinig gedronken en de avond ervoor te laat op bed waren me iets te veel geworden.
Ik ging lekker slapen en de rest ging de stad in. 8;45 ontbijt afgesproken want we zouden Bangkok verkennen!

Donderdag 6 februari, 8:45.
Ik was de eerste! Goh, dat ben ik nooit. Esmee zat aan het ontbijt (ging ook mee stappen) en die zei dat ze rond 6:00 op bed lagen...
Sukkels. Ik wilde het dagje uit niet laten verpesten doordat iedereen skeef op bed lag dus ik ben erheen gegaan hihi. Bij Dennis en Martijn kon je zo naar binnen wandelen, die hadden de deur niet eens op slot. Die heb ik eruit geramd en Job ook. Na dikke vertraging 10:45 met de taxi naar het metro station gegaan. Via daar met de metro een half uur naar China Town. Bakje thee allemaal gedaan (ze hoefden geen koffie hahah!) en toen naar een tempel. Wat Traimit heette die tempel en er was een buddha ter waarde van 21 miljoen pond (25 miljoen euro!!) Hij was omhuld met goud. (Foto's in het linkje http://www.mijnalbum.nl/Album=WPTH7HU8, reacties bij foto's kunnen nu ook eventueel)
Er was ook een expositie bij en dat hebben we maar gedaan want we wilden niks missen, maar was gewoon een museum ofzo met uitleg en super saai. We moesten ook op blote voeten lopen, gadver, en t loopt niet lekker. Naja niet zon succes dus haha.
Toen we bij de buddha waren, was ik te bloot in mn hemdje. Dennis in z'n hemd niet. "Women too sexy" was haar antwoord. Toen mocht/moest ik een fashionable jas huren voor 20 baht/€0,50. Sukkels. Deze was oerlelijk en roze. Gelukkig hebben we de foto's nog. (En die heeft Job, komt zo spoedig mogelijk, hoop vanavond).

Na dit hele tempel gebeuren zijn we weer naar dat cafeetje van eerder op de ochtend gegaan en hebben we geluncht. Lekker Europese sandwiches en kipnuggets. En een plan gemaakt wat we hierna zouden doen. Het oorspronkelijke plan was naar Wat Pho. Een andere tempel met "de liggende buddha". En daar liepen we heen, volgens mn mobiel in een half uur. Als het te ver was zouden we wel een taxi aanhouden.
We liepen compleet verkeerd (dat was al de tweede keer dat mn richtingsgevoel mij in de steek liet die dag, snap er niks van). We wilden ergens oversteken en toen hielp een man aan de overkant ons met het verkeer tegen houden.
Ja, de manier om over te steken in Bangkok is gewoon gaan lopen, en hopen dat auto's en scooters stoppen. Heel veilig.
Ik vroeg de aardige meneer waar Wat Pho is. Hij zei; ooh thats one hour walk! And you too late!
Als we aan zouden komen, met taxi of lopend waren we beide keren te laat (het was ook al laat op de middag). En we hadden neit geschikte kleding zei hij.. Ik vroeg m waar zon boottocht was. Want dat leek ons ook wel wat. Hij wist wel een goede en wees het op onze kaart aan. Deze kostte 2000baht totaal ipv 4000 want die anderen vroegen 4000 zei hij. Ook legde hij uit dat sommige tuk-tuk's heel duur waren en je oplichtten. Geel/blauwe (cambuur) konden ons voor 30b er brengen. Koopje! En hoe toevallig, daar kwam net 1 aan. We zijn er nog niet over uit of dit allemaal zo gepland was en of hij een connectie heeft met de bootverhuur maar toch. 30baht is niks.

Die tuk-tuk was geweldig. Wat een gang had dat ding met 3 wielen. Soms dacht ik dat we met 2 wielen door de bocht vlogen. Leuke foto's ook gemaakt (linkje).
Bij de boottocht moesten we een zwemvest aan, mijne was kapot en ik kon hem niet dichtdoen. Maar dit was niet erg zei de man (veiligheid is belangrijk in Thailand, kan het niet vaak genoeg zeggen).
We hadden vissenvoer nog gekocht want we gingen langs de fish farm. De boottocht voer ons over de grote rivier van Bangkok en door het oude centrum. Heel leuk om te doen en te zien. Allemaal krakkemikkige krotjes langs het water. Onderweg nog een krokodil achtig iets gezien (foto komt) en dus de fish farm. Wat eerst niks leek kwam wel toen we het voer erin gooiden. Super grote vissen verdrongen elkaar om het voer. Ik heb mn GoPro camera in het water gedaan (waterbestendig) en een vis hapte er zelfs naar. Helaas was het water dusdanig smerig dat je dit bijna niet kunt zien (heb het gister terug gekeken) Bah bah. (filmpjes volgen ook, geduld).

Toen we weer afgezet waren zagen we dat er een restaurant met terras was. Daar hebben we gegeten (weer lekker Europees). En met een cocktail erbij, zagen we de zon ondergaan. Wauw wat een dag!
Voor nog geen €15 p.p hadden we elk een dikke cocktail en een bord vol goed eten. Ik had vis besteld met een mango salade. Job had zn vork erin gedaan en hij zei; oh lekkere dressing. Waarop ik een hap salade nam. GADVER! PITTIG! Jezus ze gooien ook overal kruiden op zodat het pittig wordt. De ober zag mij debiel doen en kwam direct lachend met water aan zetten. Gratis service. Helemaal top.

Hierbij is het verslagje wel uit. Genoeg verteld nu. Moe en voldaan kwamen we thuis en ik viel als een blok in slaap. We hebben alweer veel te veel foto's en filmpjes die verwerkt moeten worden en oh ja, we moeten ook nog naar school. Ik zal me klaarmaken voor anderhalf uur les. Dit weekend gaan we waarschijnlijk naar Ayutthaya (google maar) of naar watervallen, of misschien zitten die ernaast. Geen idee. We gaan iets doen!

Keep you updated.
Ciaaao

  • 07 Februari 2014 - 10:33

    Theunis:

    Het was weer een prachtig verhaal! Vandaag is vrijdag in een nat en winderig Leeuwarden. Het is in Nederland altijd herfst...... Straxxxx nog een examen en dan weekend en met een borreltje op de bank. Niet veel gebeurd hier de afgelopen dagen,dus ik hou het ,net als jij,kort. Fijn weekend,groetjes aan je mede "studenten" en we spreken/schrijven elkaar. Laterrrsss!! xxxxxxxx

  • 07 Februari 2014 - 11:31

    Marlou:

    Haha wat een verhaal weer, fantastisch!

  • 07 Februari 2014 - 13:50

    Ukje Boskma:

    Wat een mooi verhaal . het is fijn dat je naast je studie ook nog tijd hebt voor leuke dingen.Veel succes en plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 13036

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Juni 2014

10 weken Bali

31 Januari 2014 - 11 April 2014

10 weken Bangkok

Landen bezocht: