Jezus geeft me de middelvinger - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu Jezus geeft me de middelvinger - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

Jezus geeft me de middelvinger

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

09 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Jaa tijd voor een blogje aangezien het alweer meer dan een week geleden was!

Deze titel is toch wel even een opener he? Je wilt als lezer meteen weten hoe dit nou kon gebeuren! Maar dat voor later! Want ik vertel in chronologische volgorde.

Het is zondag, en ik zit op de helft van mijn Thailand avontuur, en op een kwart van het totaal. Wow, het gaat toch best wel snel. Over 15 weken zit ik weer met een frikandel en kroket in mijn linker en rechterhand op de bank in Stiens.
En das maar goed ook, want ik zit er een klein beetje doorheen hiero.
Het is non-stop school. Afgelopen maandag dus die toets gehad, die overigens niet goed maar ook niet slecht ging. We hebben 7 vakken, alle 7 ook getoetst gekregen en per vak moet je 11 punten halen. Haal je geen 11 punten dan moet je dat gedeelte over doen, en dus niet de hele toets, dat scheelt weer. Maar goed, er waren slechts 5 multiple choice vragen per vak, ter waarde van 1 punt en 3 open vragen ter waarde van 5 punten per stuk. De multiple choice ging me behoorlijk af denk ik maar die open vragen... Gadverdamme. Hopen dat ik in ieder geval de helft heb gehaald.. Fingers crossed!

Verder van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 16:45 naar school geweest en t word me gewoon teveel. Want na zon klote dag, waar je constant moet opletten omdat je geen boeken hebt, en dus aantekeningen moet maken, want de powerpoints bieden ook geen uitgebreide informatie, moet je s'avonds weer aan de slag voor je reports of onze CBL les. CBL zijn elke week ongeveer 10 vragen die je met een groepje (de klas is in 3en opgedeeld) en de leraar beantwoord en erover discussieert. Je moet dit thuis individueel voorbereiden en je inlezen over het onderwerp. Dit kost, als je het goed doet, ook al gauw 2 tot 3 uur. Er zitten maar 24 uur in een dag, en ik raffel alles maar wat af. Na school ben ik nogal moe omdat ik sowieso al niet zon leerder ben door luisteren, en dan mag ik als ik thuis ben, even gedoucht en omgekleed ben meteen avond eten, en bezig met die rot opdrachten.

Door school (Leeuwarden) zijn we gewoon verkeerd voorgelicht en daar krijg ik de balen van.
Dit was mijn zeur praatje, nu over op een leuk praatje.

Want we waren vrijdag vrij, en we konden geen lang weekend weg (GRRRR ROTSCHOOL!) dus ben ik vrijdag met Esmee naar Bangkok centrum gegaan om te shoppen. Het was weer helemaal veilig en alles was ontruimd. Ik heb weeeeeer een paar schoenen gekocht (dit type is hier goedkoper dan in Nederland hihi) en 2 basic shirtjes. Niks speciaals. Maar wel een leuke, en vermoeiende dag gehad.
's Avonds zijn we naar Khao San Road gegaan. Dit is dé kroegenstraat voor backpackers en toeristen. Allemaal hippies met dreadlocks die hun vrijheid ofzo vast zullen vieren, opgepompte mannetjes met grote tattoos, stomme blondines die te weinig kleren aan hadden en met de opgepompte mannen er van door gingen, thaise meisejs die dat ook wilden, maar uiteindelijk met minder genoegen moeste nemen. Vreeeeemd volk kan ik u vertellen!
We hebben eerst een drankje gedaan op een terras en zijn daarna naar "The Club" gegaan. Originele naam. Entree was 100baht (€2,20) en daarvoor kregen we ook een biertje of breezer. Prima. Muziek was leuk, alleen wees een groot bord in de club ons erop dat we op moesten passen voor "phone thieves". Mensen die dus je mobieltjes willen pikken. Leuk gevoel meteen. Heb de hele avond panisch met mn hand op mn broekzak gestaan.
Om 3 uur gingen de spotlights aan, tijd om op te rotten. Eenmaal buiten waren we iemand kwijt.. Dit is later opgelost (ze waren al vertrokken) lang verhaal, boeit ook niks. Maar toen wij daar stonden te wachten, werden we belaagd door kinderen van onder de 10 die roosjes verkochten. Om 3 uur/ half 4 snachts!!! Absurd en vreselijk zielig. Ook kwam ik een vrouw tegen met een bord vol heerlijke schorpioenen, en ook 1 levende schorpioen in haar hand. Deze gooide ze op een toerist zijn shirt die alles grappig vond en ik ben snel bij haar weggelopen. Ik kwam bij haar kraampje waar nog meer smakelijk spul tussen stond.. Namelijk: sprinkhanen, kevers, nog meer schorpioenen en ook mijn grote vrienden: vogelspinnen. Op de foto lijken ze meeeega groot maar ze waren ongeveer zo groot, inclusief poten, als je handpalm. Maar dan nog, ik wil ze NIET tegen komen! Gelukkig waren ze mors dood.
Toen kwam ik iemand tegen die toch echt op Jezus leek en daar was ie zelf ook heus wel van bewust op zijn sandalen, slobberige kleding en lange haren en baardje (geloof ik?). Dus ik zei vrolijk: Hey Jesus! Waarop ik de middelvinger kreeg. Hahaha! Hij was niet boos verder maar hij was waarschijnlijk moe van die opmerking want ik was vast niet de enige die dat heeft gezegd die avond. Wat een nerd.
We hebben nog een tosti gehaald bij de 7 eleven en gingen BIJNA op meerdere kakkerlakken staan en ook hebben we ratten gespot op de weg en op autos enzo. Echt heerlijk straatje, lekker schoon enzo. Ik wil bijna mn schoenen en kleren verbranden zo vies voelde ik me. En ik wen ook bijna al aan kakkerlakken want ik gilde niet eens. Dat is misschien nog wel het meest bedroevend, dat je er aan went..
Smerigggg.

Verder zaterdag en zondag niks gedaan behalve met school bezig, series kijken en lekker luieren. Ik ben niet helemaal fit door de airco (nat haar sochtends in de airco op school is me teveel geworden), dus ik hield me even gedeisd.
Ik hoop dat deze week snel voorbij is want zaterdag ochtend vliegen we vanaf Don Mueang naar Kho Phangan waar we s'avonds naar de Full Moon party gaan en ook meteen mijn verjaardag vieren! Want zondags wordt ik 22! We hebben de hele week vrij en verblijven dus op Island View Cabana tot en met woensdag, en vliegen donderdagochtend naar Chiang Mai.
Wauw, eindelijk eens een leuk verslag dan + mooie foto's.
Wat heb ik er zin in. Even geen school! Een volle week genieten.

Oant later maar weer!
Foto's komen zo op: http://www.mijnalbum.nl/Album=WPTH7HU8

  • 09 Maart 2014 - 16:06

    Mem:

    '" komt wel goed,schatje" bist wol in trochsetter!

    En at it wat tsjin sit, der komme altiid wer bettere tiiden!
    Kerkt sa as do yn dyn blog skriuwst, earst minder en dan op nei in mooie wike!
    En dat learen fan dy, do bist noch nooit ergens foar sakke, dus ik haw dêr wol fertrouwen yn!

    Oer 6 wyke komme wy, om dy der efkes troch hinne te skorren !! ;-)

    Dikke tút


  • 09 Maart 2014 - 21:35

    Heit (zeggen Ze):

    Ja meissie,dat heb je soms. Dan begint het wat te vervelen,krijg je misschien toch een beetje heimwee( vooral naar je allerliefste heit) en eerlijk gezegd lijkt Bangkok mij nou ook niet de allermooiste plek op aarde en heb je het toch wel druk en is het toch wel erg warm en vies daar en heeft Cambuur alweeeeeer een punt gehaald,zonder jouw aanwezigheid en mis je a.s. vrijdag weer de Tsunami in een uitverkocht stadion en ben je volgende week jarig zonder je familie en vrienden......,maar je moet maar zo denken,het kan na zo'n week alleen maar beter worden en de ervaringen op zich, pikken ze je nooit weer af en later denk je er lachend aan terug. Over een tijdje ga je naar het prachtige Bali en komen je mem en Peter en heb je weer iets om naar uit te kijken. Dus even door de zure appel heen knagen en de beuk er weer even in. Wij zijn het weekend naar Drenthe geweest,want het was heerlijk weer. Vier uur thuis om voetbal te kijken en we liggen nu op bed met een dikke borrel,na te genieten terwijl Kate luid snurkend "dodelijk " vermoeid op het voeteneind ligt,omdat ze ipv 40 meter op een dag,vandaag 140 meter heeft gelopen. Morgen vroeg weer op ,want heb een examen en je zal Wiebe Moll maar als examinator krijgen,dan moet je super scherp zijn ..... Hoi lieve schat,lekker koese....laaaaaterrrrssss! XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 12971

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Juni 2014

10 weken Bali

31 Januari 2014 - 11 April 2014

10 weken Bangkok

Landen bezocht: