Pattaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

Pattaya

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

01 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Weer even een verslag. Veel gebeurd weer.

Even een rectificatie. Miss Amporn is van school en haalt ons morgen op. Miss Ann is de eigenaresse.

Afijn, gister plannen gemaakt om naar het strand te gaan vandaag. Met de taxi kost dat niks. Volgens Miss Ann was het een uurtje met de taxi. Maar aangezien we sochtends gaan, en het dan druk kan zijn qua verkeer (het is hier altijd druk maar oke, nog drukker dus) dan kan het anderhalf uur duren. We gingen uit van 2 uur. Thai people verhalen moet je met een korreltje zout nemen.

De taxi was inclusief benzine en tolwegen 3500 baht. Met 13 personen kwam dat op €6,50 per persoon. Voor de heen + terugweg. Na het ontbijt (foto's in het linkje), gingen we in de taxi.

Na 2 uur nog steeds geen Pattaya. Miss Ann is een leugenaar. Net ff opgezocht via google maps hoever het was.. 170km. HOE kun je dat in een uur doen? Nooit bij Miss Ann in de auto stappen dus.....

Onderweg zulke debiele dingen gezien. Bijvoorbeeld mensen die in laadbakken zitten/liggen en met 100km pu over de weg scheuren. Heel normaal. Veiligheid staat voorop hier in Thailand, dat hebben we al gezien.

Na 2 uur moesten we toch echt eens tanken. Alleen de taxi chauffeur spreekt geen woord engels.... Dit spreekt overigens geen enkele thai. Hij wilde ons iets duidelijk maken maar mijn Thai is ook niet zo goed want "Pangpang" betekend geen turbulentie want ik hoor het vaker hier. Chauffeur belt Miss Ann en die belt met een student in het busje en er was iets met "new law, police, out of van". En we gingen uit de taxi. Blijkbaar mag je niet met passagiers tanken. Nogmaals: veiligheid staat hoog in het vaandel in Thailand!

Hier was weer een supermarkt en hebben handdoeken gekocht (had ik niet meegenomen, vandaar dat ik 17 kilo had en de rest 20+...)
Anyways, dit kostte wederom geen drol. En we gingen weer in het taxi busje.

Na 2,5 uur totaal, waren we er. We schreven op een briefje hoe laat we opgehaald wilden worden. (19:00) Maar dit ging niet door. Hij schreef 18 op. Dat kon ie dus wel.

Het strand was wel leuk. Mooi weer, er stond een windje, water was heerlijke temperatuur. Maar verder wel vies en niet super bijzonder. Turkije is net zo leuk. We huurden een strandstoel voor 15 baht/€0,37 per dag. Er kwamen constant mensen dingen aansmeren. Lelijke henna tattoos, cheap ass kettinkjes, vis wat super lekker rook maar wat we niet mogen eten want we weten niet hoe lang t op de grill heeft gelegen.. :( En dan kun je ziek worden. Verder erg veel toeristen. Oude mannen en vrouwen in vieze korte niets verhullende badkleding.... EW.

Er kwam ook een jongetje zonder hand te bedelen. Super irritant en ook zielig, maar ik heb daar geen zin in. Hoe hard het ook is. Had mn telefoon in mn hand en heb een fotootje gemaakt voor de thuisblijvers. Zieluggg.

Dennis, Job en ik hebben wat gegeten voor €4,- pp en om 5 uur zijn we even gaan strunen voordat we de taxi in gingen. We hebben winkeltjes gezien en in 1 van de winkels kwamen we een fryslan bh/bikini tegen. Ik liep in de eerste instantie door maar daarna dacht ik: WTF??
Ik zit in thailand, en hier is een friesland bikini. Check de foto's voor bewijs.
Ook nog ff geplast. Dit was helemaal suuuuper. Voor €0,25 moest je zelf je wc doorspoelen, er stond een emmer met een schep en water en dat moest je dan in de wc gooien. Bijzonder..

Toen we terug waren wilden we "even" een biertje halen en wat eten. Een Mcdonalds was niet te vinden en alles was bijna al dicht. Bier konden we ook niet krijgen want morgen zijn de verkiezingen (waar alle rellen om zijn) en Miss Ann zei dat alcohol wordt gebruikt om mensen om te kopen ofzo? (ze had het over "briben"). Naja we weten allemaal dat Miss Ann niet een heeeeeel betrouwbare bron is.
Anyways, vandaag weer in het nieuws geweest dat de rellen uit de hand lopen. Wij hebben hier absoluut geen last van en merken er dus niets van. We mogen echter niet naar het centrum waar het zich plaats vind.

Er is ook iedere nacht een bewaker. Hij controleert wie Sita Villa verlaten en wie er nog binnen zijn, want je moet je kamer nummer steeds vertellen. Wel een veilig gevoel dat er iemand steeds op je let.

Verder veel straathonden en die mag ik niet aanraken, dat wil je ook niet want ze zijn super vies. Eigenlijk is hier alles vies. Als we over straat lopen, stinkt het overal. Soms denk ik dat ze hier katten grillen ofzo want je ziet geen enkele kat. Vreemde boel. Tis geen Nederland hier natuurlijk. ;)

Ook even wat gepint. Meteen 20.000 baht (€400). De eerste dagen kon ik niet pinnen. Bovendien heeft de thaise bank ingesteld dat je bij elke pin transactie €4,70 betaald.... Vandaar het grote bedrag. Voelt niet lekker trouwens, met zon bedrag rondlopen.

Tis nu 1:40. We zitten hier nog met fris en biertjes en ik denk dat ik zo maar ga slapen. Super verbrand vandaag (... dat leert ook snel, beter insmeren)

Hier nog het linkje met de foto's want op deze site mogen maar 150 fotos maximaal geupload worden.

Trusten!

• 01 Februari 2014 - 20:00

Maria:

Mooi verslagje tina.....!!

Zal ik je morgen avond even verslagje van boer zoekt vrouw mailen hahaha

• 02 Februari 2014 - 01:23

Theunis:

Die d.k.v. Bikini,heb je hopelijk toch niet gekocht,hoop ik....? Wij gaan nu koesen....xxx

• 02 Februari 2014 - 05:25

Tina Kats:

Ik hoef geen bikini van DKV heit! Ze waren in de opruiming! :P

• 02 Februari 2014 - 11:57

Theunis:

Goeie morgen/middag 10 . Prachtig weer hier (4 graden) straxxxx Fox kijken . Slaap je wel eens,want ik kom elk moment van de dag berichtjes van je tegen,of op je blog of op Facebook....tis net of je gewoon in Stiens bent....gelukkig maar,het maakt het allemaal wat gemakkelijker. Er zijn ook ergere dingen op de wereld,dus we zeuren niet.Fijne zondag en de groetjes aan de rest van de "studenten".......xxxxxx