Verslag nummero 3 vanuit Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu Verslag nummero 3 vanuit Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

Verslag nummero 3 vanuit Bangkok

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

02 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Het weekend zit er bijna op.
Morgen moeten we om 8:45 naar school voor de introductie tot 15:00. Oke, das ff wennen. Meteen 5 dagen naar school en donderdag een fieldtrip. Ben bang dat de "spectaculaire" verhalen nu even uitblijven..

Gister na Pattaya hebben we (na een uur naar restaurants gezocht te hebben) toch nog wat biertjes kunnen scoren ondanks de verkiezingen. Drank wordt blijkbaar gebruikt om mensen dronken te voeren en ze om te buigen om op een bepaalde partij te stemmen. Nu snap ik het verhaal van Miss Ann.

We hadden toch wel honger en besloten McDonalds te bestellen. (Ja Sietske, dat kan hier!)
Ik kreeg iemand aan de lijn die Engels sprak. Maar oh oh wat een gedoe allemaal. Uiteindeljk zou er iemand met 20 minuutjes op de stoep staan. Dit werden er 40. En de frietjes waren wat taai (thai) en de kipnuggets ook. Jammer jammer. Maar verder smaak was exact hetzelfde. We hoeven voorlopig geen McDonalds meer in ieder geval..

We hebben even gezellig gezeten met nog wat studenten en geappt met thuisfront. (Het was inmiddels 4:00 snachts bij ons, en das 22:00 Nederlandse tijd)

Ik bladerde ook even door mijn Lonely Planet en daar vond ik wat over Pattaya, het strand waar we waren geweest.
De eerste zin luidde: "Synonymous with prostitution, Pattaya is unapologetic about its bread-and-butter industry."
Overdag was het een toeristisch plekje maar 's avonds...
Nu bleken er toch ook wel puzzelstukjes op zn plek te vallen. We waren in een steegje met lege barretjes en daar hingen borden boven met afbeeldingen van vrouwen en teksten als "Go-go".
Snapte het toen niet helemaal. Ook niet toen ik oude mannetjes zag lopen, met of zonder jong thais vrouwtje. Maaaaaar nu weet ik waar ik geweest ben. Bijzonder weer... BAHHH

Vandaag zijn we bij Future Park geweest. Een grote shopping mall. We werden er voor 3 uur gedropt en ik dacht: wat moet ik daar in godsnaam 3 uur lang.
Nou 3 uur was te kort. We hadden wel wat dingetjes nodig maar dit was GIGANTISCH. Niet normaal. Het was de bijenkorf x 1000. We kwamen in een supermarkt die hier ook in gevestigd was en die aleen al was denk ik 2 of 3x zo groot dan de Makro. Huge dus. Het duurde dus ook eeuwen voordat we handdoeken hadden gevonden. En after sun. Want dat kennen ze hier eigenlijk niet. Wel allemaal zonnebrandcreme factor 50 mét whitener want stel je voor dat je bruin wordt (dat wordt gezien als "arm"). Apart landje toch.

Heel veel dingen gehaald voor weinig geld. Nog een lekker vertrouwd kopje koffie gehad bij Starbucks en toen moesten we de taxi ook weer opzoeken. En toen hadden we nog maar 1 verdieping gezien, van de 5....!

Der verkiezingen zijn over en volgens Nu.nl rustig verlopen. Ik krijg wel eens berichtjes dat mensen lezen dat het er gevaarlijk zou zijn voor Nederlanders maar dat is niet zo voor ons. Hopelijk kunnen we vanaf nu weer veilig Bangkok in zodat we meer kunnen verkennen. (En gewoon bier halen!)

Voor nu maar even koesen. Tis alweer 0:45.
Time flies when you are having fun..
Hopelijk wordt het morgen ook "fun" op school want kijk er ontzettend tegen op eerlijk gezegd.

Welterusten..

• 02 Februari 2014 - 19:17

Theunis:

We genieten van je "sterke" verhalen.....van wie heb je dat toch? Vanmiddag ons clubje (terecht) zien verliezen en straxxxx ff languit voor de buis met "cool runnings" een verhaal over Jamaicaanse bobsleeers...waargebeurd,wel 5x gezien ,maar blijft leuk.
    Morgen weer lesgeven in Franeker(school voor domme kindertjes),lieve kinderen,maar hun juf is een heks,dus dat wordt weer ff afzien #hekelaanheksen. Welterusten meissie en tot snel en veel succes morgen op skualle! Love U xxxxxxxxx