De vakantieweek (pas op, lang verhaal!) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu De vakantieweek (pas op, lang verhaal!) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

De vakantieweek (pas op, lang verhaal!)

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

25 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Zoals jullie vast wel weten ben ik vorige week op vakantie geweest. Eindelijk, 1 hele week me niet druk maken om school. Ik zat er behoorlijk doorhen en was hier écht aan toe!

Ik zal het kort proberen te houden.....

Zaterdags 6:50 zouden we vertrekken vanaf Don Mueang, echte tijdstippen voor een low-budget ticketje. Het zou een lange dag worden. Om 4:30 reden we met 2 taxis naar t vliegveld. De vlucht was een uurtje, daarna anderhalf uur met een bus, daarna 3 uur op een boot en toen arriveerden we op het mooie Ko Phangan.
Leuk weetje nog even op die boot. Ik vond het handig mijn blaas nog even te legen het busverhaal, maar ik zag het alweer: mijn geliefde HURK wc's waren daar aanwezig. De enige normale pot die ik zag was kapot en gesloten zo stond er in het thais geschreven (denk ik). POTverdorie. Dan maar op de boot, geen probleem toch? Kan op de boot naar Terschelling ook gewoon!
Helaas was dit de boot die ze gebruikten in 1800 om naar Terschelling te komen want dit waren weer hurk wc's! En deze waren nóg erger dan die aan de vaste wal. Verdorie, dan maar gewoon niet drinken (lekker verstandig maar goed... Je eigen pis tegen je benen aan spetteren is ook niet alles).
Eenmaal vertrokken zaten wij lekker op het bovendek, en alle andere passagiers beneden op stoeltjes, je begrijpt er niks van. We voelden wat spetters en zeiden, wow het zeewater spat zelfs hierboven! En ik grapte: Nee joh, het is regen! HA-HA-HA.....!!!
Bleek het verdomme echt regen te zijn. Ga je ein-de-lijk op vakantie; regen! Naja we kenden inmiddels de buitjes van Bangkok, welgeteld 2 gehad van 1 minuut, dus we bleven lekker zitten en moesten lachen om dit voorval.
De spetters werden drupjes en de drupjes leek nu toch behoorlijk op regen, maar stug als we zijn (we waren op vakantie) bleven we zitten. Maar toen bleek de hel los en kwam me er toch een partij nieuw water de oceaan in stromen dat we maar even zijn gaan schuilen bij de kapitein zijn hut. Hollandse stortbuien!! Om te huilen natuurlijk. Dit is tot 2x toe zo gegaan en ik zag mezelf de bikini al in de prullenbak gooien want dit werd niks. Gelukkig ging het allemaal over en zijn we nog dik verfikt op die rot boot (te lui om zonnebrand te pakken, oooh oooh dom! En ook nog ens niet drinken, ja ja niet slim :))
De rest zat aan t bier en werd dronken in de zon. Lache!

Anyways ik zou t kort houden en ik lul nu al 4 A4tjes over regen en dat vinden jullie helemaal niet interessant.
Nu ga ik het weer kort houden. Want wat hebben we op Ko Phangan gedaan? Niks. :)
Zaterdagavond was dus de full moon party en dit was bijzonder allemaal en erg leuk maar ag, als je niet dronken of aangeschoten was, was het toch wat minder leuk. En ik mocht dan wel om 12 uur de jarige zijn, de drank smaakte voor geen meter dus ik stond daar lekker nuchter te zijn. Je kon emmertjes met drank bestellen en die bleken nuttig voor de feestgangers want s'nachts onderweg naar de taxi zag ik gevulde emmertjes kots netjes langs de weg staan.
Taxi kwam uiteindelijk 3 kwartier te laat ofzo, helemaal kapot en misselijk (van die slingerwegen) kwamen we aan bij onze huisjes.
Die we smiddags natuurlijk al even geïnspecteerd hadden en zeker in de smaak vielen: op het strand, hangmatje, airco en ventilator en een werkende douche. (warm mocht je m niet noemen)
Wauw wat was het hier mooi. En niet druk. Wat hebben we genoten en nee ik heb echt niks gedaan. Er zijn nog 4 met een scooter weggeweest maar ik heb die dag lekker alleen gechillt en mn boekje gelezen, dikke prima.

Goed, we moeten verder, het duurt alweer te lang.
Zaterdag t/m dinsdag daar dus vertoefd en woensdag was onze reisdag. Taxi naar pier, boot, insmeren op boot, weer niet drinken op boot, bus, vliegtuig, taxi en weer in Sita Vila. Snel slapen want donderdag ochtend 7:40 vertrok het vliegtuig naar het noorden dit keer: Chiang Mai.
Dit werd het doe-vakantie gedeelte, na weer een vlucht van een uur geland, hostel gecheckt (dikke prima, €2,50 per nacht!), en smiddags naar Tiger Kingdom geweest. Met baby tijgers op de foto, en de grootsten. Was natuurlijk al met een tijger op de foto geweest maar deze worden goed behandeld én ik had nu 10 tot 15 minuten de tijd om mooie plaatjes te schieten. En dat heb ik gedaan! Dit was de donderdag.
Vrijdag- Kayakdag. Vroeg van bed om dit te doen, gelukkig was er maar 1 route beschikbaar ivm droogseizoen en dit was de kortste. Ik had nog een vage herinnering dat ik kayakken of kanoën niet leuk vind. En het was verschrikkelijk :) Duurde te lang (3 uur), geen stroming met als gevolg: zelf peddelen (hékel aan). Naja na 2 uur was ik afgezakt met Esmee en nog een meisje. En die begeleider kon t blijkbaar niet aanzien en was bang dat we aan de krokodillen overgelaten zouden worden (die waren er niet maar anders is het kayak verhaal helemaal SAAI) dus hij zei op een gegeven moment: hier is het ondiep. Dus wij: Ja euh boeie? Ik was inmiddels al 10x met mn kayak op een ondiep stuk vastgelopen. Dus ik wilde dat liever vermijden. Hij sprong uit zijn kayak pakte een touw en bond onze 3 kayaks vast en die van hem en begon te peddelen. GENANT! Ik peddelde wel mee anders voelde ik me nog schuldiger.
Vooral toen we weer bij de groep waren... Die we voorbij gingen, in onze stoet. Hij heeft ons weer losgekoppeld en toen moesten we weer op eigen kracht. Het laatste stukje was beter te doen en deden we door de jungle. Heel leuk :) En fijn dat het het laatste stuk was.
's Avonds kroketten gegeten bij en Nederlander, getrouwd met een thais vrouwtje en runt een restaurantje in Chiang Mai. Heerlijk!!! :D

Zaterdag - Olifantendag! En mn verjaardags cadeau want toen ik dit mem appte dat we dit gingen doen, boekte ze direct het geld over en had ik een verjaardags cadeau gekregen :) Deze dag was het dubbel en dwars waard. We begonnen met een voeder uurtje, onze gids gaf tekst en uitleg over de verschillende olifanten.
Weetjes:
- Ze kunnen wel 70 jaar worden
- Aziatische olifanten zijn veel kleiner dan Afrikaanse
- Ze kunnen tot 30km per uur rennen!
- Hun huid kan wel een paar centimeter dik zijn.
Na het voeder uur van bananen en suikerriet, leerden we de commando's om de olifant te stoppen, te laten bukken om erop te klimmen, naar links en naar rechts en rechtdoor te laten lopen. Elke olifant heeft een zogenaamde "mahout" dit is een verzorger die elke dag bij dzelfde olifant blijft. 7 dagen in de week. Als de mahout vrij moet hebben moet ie dat een maand van te voren aangeven zodat een andere mahout die olifant kan leren kennen en het even kan overnemen voor die dag. Behoorlijk heftige job dus. Je kunt dit ook eigenlijk alleen worden als je opgegroeid bent met olifanten. Veel jongens kwamen dan ook uit andere landen omdat ze in Thailand niet veel voorkomen. De jongste mahout was 16!!
Na een klein proef rondje een lunch en daarna een uur echt gereden op een olifant. Heel apart en het zit ook oncomfortabel :P
De olifant had het na een tijdje behoorlijk warm en in zijn slurf kan hij tot 2 liter water vasthouden. Ze drinken namelijk niet door de slurf maar spuiten het in hun mond (weetje!). Maar dit spuiten ze ook over zichzelf heen om koel te blijven, alleen daar zaten wij dus met zn tweeën op waardoor wij ook zeiknat werden. :P Ook de oren dienden als airco en daar wapperde onze olifant dan ook vrolijk mee. Hij heette Chom Poo. Leek wel wat op shampoo. Chom Poo was 22 jaar oud en luisterde goed. We hoefden m niet de corrigeren.
Hierna kwam het badderen en dit was geweldig. We moesten ze schoonmaken en boenen en ze lieten alles maar gebeuren en vonden het best. Super wat een dag! En zo jammer om afscheid te moeten nemen van die geweldige dieren..

God dit duurt te lang!

Zondag - Ziplinen door de jungle. Ziplinen is met een kabel van de ene boom naar de andere sjeezen. Leuk om te doen! Alleen wel wat kort! Ik raakte nog een boom bij een afdaling waardoor ik mn schoen bijna verloor en 300 rondjes op mn eigen as spinde maar de schade viel mee, en mn nike zat nog aan mn voet gelukkig.
We waren half 3 alweer thuis en 22:20 zou onze vlucht weer vertrekken.
De anderen hebben even geslapen en ik heb gechillt en toen zijn we smiddags nog naar de Walking Market geweest en daarna taxi gepakt voor de vlucht terug. Dit zou een vlucht zijn van 1 uur en 15 minuten maar werd uiteindelijk 55! Dus helemaal blij en veilig geland in Bangkok en toen was de vakantie toch echt om.

Oke dit was niet kort. Maar het kon altijd nog langer..
Fotos komen morgen op mijnalbum! Ik ga nu slapen.
Vanochtend om 6:30 aan t ontbijt en 7:30 richting de ambassade van Indonesie in Bangkok gereden met zn allen om ons visum aan te vragen voor Indonesie. School haalt deze voor ons op (goed geregeld) dus ben nu wel een beetje vermoeid.

Lekker slapen! Oant letter!
Laterssss xxxx

  • 26 Maart 2014 - 21:59

    Heit:

    Meestal reageer ik wat eerder,maar heb het deze week super druk en dan is mijn lieve Von ook nog ziek,dus die moet ook gepamperd worden. Ik moest deze week twee keer naar de "domme kindertjes school",wat enorm leuk was,want vooral de tweede dag werd ik als een pop idool onthaald,omdat ze me toen kenden van de dag ervoor. Dan komen ze je omhelzen en noemen 30000 keer je naam,super trots,dat ze die onthouden hebben. Vandaag moest ik met ze te fietsen,omdat ze binnenkort een poging gaan wagen om het fietsexamen te halen.
    Gelukkig was er een stagiaire mee,want ze zijn enorm lief allemaal,maar het is net een kudde op hol geslagen Aziatische olifanten. Ze kijken nergens naar en doen maar wat! Volgende week nog een keer een poging met ze wagen(7 km fietsen door de stad en niet de makkelijkste route....) super leuk "werk" en als er maar 1 van de kudde het examen haalt en de rest het overleeft,is mijn missie geslaagd. Je verhaal en de foto's van de olifanten vond ik wel erg leuk,vooral die foto waar je zo hard moest lachen,vond ik prachtig! Je bent ook naar het voetballen geweest ,zag ik ,nou wij gaan zondag weer naar een volgepakte Cambuur arena om Dicky en zijn kornuiten voetballes te geven. Wij gaan zo koesen(jij koest al), morgen weer een drukke dag. Love U xxxxxxxxx Laaaaaterrrrsss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 12994

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Juni 2014

10 weken Bali

31 Januari 2014 - 11 April 2014

10 weken Bangkok

Landen bezocht: