Baliiiiiiiiiii - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Tina Kats - WaarBenJij.nu Baliiiiiiiiiii - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Tina Kats - WaarBenJij.nu

Baliiiiiiiiiii

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

14 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Het eerste verslag vanaf Bali!
Voor de mensen die van korte verslagen houden: School, accommodatie en misschien het land zijn 10x leuker dan Thailand.

Voor de mensen die wat meer info willen:
Donderdag bij het ontbijt een dikke slang over de weg zien kruipen, de herkansing gehad (en waarschijnlijk gehaald) en Son Kran gevierd, het Thaise nieuwjaar wat 11, 12 en 13 april altijd is, maar school vierde dit ook en dat was nou precies onze laatste dag.
Geweldig! We kregen allemaal een waterpistool en mochten/moesten elkaar nat maken. Zelfs de president van school stond met een dikke Angry Birds super soaker in zijn handen. Fantastisch feest, en m'n uniform was zeiknat.
Smiddags nog met een klasgenootje een thaise massage gehad van een uur (€5,-). Lekker om even zo af te sluiten.

Die nacht zouden we om 3:00 opgehaald worden om vervolgens 6:15 de lucht in te gaan. Nu kwam het dilemma: op stap gaan/de nacht doorhalen of gaan slapen. Ik koos voor het eerste en dit bleek een verstandige stap. Ik had de dagen ervoor al mijn koffer lichtelijk in gepakt en dit wilde ik smiddags afmaken. Helaas ging het helemaal mis. Het "weegdingetje" van Lea gaf 30 kilo aan voor mijn koffer en 16 voor de handbagage koffer en toen had ik nog niet eens alles erin. Dit ging mooi mis.. Uiteindelijk alles goed gekomen, weegdingetje was wat overstuur denk ik. Maar dit leidde wel tot een hele nacht koffers inpakken en geen stapperij. Nog een klein half uurtje gedommeld op bed, afscheid genomen van iedereen en toen naar t vliegveld. Want we gingen EINDELIJK naar BALI! Wat had ik er zin in, niks kon meer stuk. :)

Na een vreselijke vlucht (ik sliep wel, maar in verschrikkelijke houdingen, ik kon het maar niet vinden) kwamen we om 11:30 Bali tijd aan (tijdverschil van een uur met Bangkok).
Aangekomen bij het hotel bleek dat ik tijdelijk tot en met zondag met Esmee op een kamer moes.t Dit kwam doordat wij vanaf 11 april mochten inchecken maar de huidige Bali studenten pas 13 april hoefden uit te checken. Hierdoor liepen de kamers wat scheef maar ag, het was ons wel prima. We hebben wat gegeten bij de KFC (en Mcdonalds zitten 10 meter verderop, gevaaaaarlijk!!) en ben toen om 17:00 in slapa gevallen en ben 00:00 weer wakker geworden, tanden gepoetst, pyjama aangedaan en werd 9:00 volgende dag door de wekker weer wakker. Prima 16 uurtjes slaap gepakt. Ik was redelijk kapot mag je wel zeggen.
Het hotel heeft een mooi zwembad en ligbed gedeelte en de kamers zijn ook super top! Alleen wel erg veel last van mieren. Eten wat open is geweest moet in de koelkast want zelfs in een vacuumzak kwamen die kutbeesten er nog bij. Ze kwamen ook al door Lisanne (mijn huidige kamer genoot) uit de laptop toetsen haha en ze zaten ook al op mijn tandenborstel stang. Ag, tot nu toe nog geen spinnen! (*afkloppen!!*)
We hebben ook meteen zaterdag een scooter gehuurd voor een maand. Dit kost omgerekend €45 inclusief verzekering en een volle tank kost een euro. Prachtig wat een vrijheid! Sommige scooters kunnen tot 100km per uur maar wij zijn niet harder gegaan dan 50. Op sommige stukken is het verkeer ook zo vast en druk dat het niet eens harder kan.
Dus meteen met de scooter naar het strand. De weg wisten we een klein beetje door Google Maps en we kwamen uiteindelijk uit bij Legian. Prachtige branding en heerlijk dagje gehad. Terugweg was alleen een probleem. We konden het hotel niet meer vinden.. Wat normaal een ritje van 30 minuten is, deden we nu dik 2 uur over. Wat een ellende! Maar wel mooie rijstvelden en dingen van Bali gezien haha!

Vandaag de introdag gehad. Super leuk met onder andere een Indonesische dans en traditionele hapjes. Het rooster lijkt er ook meer op. Er moet echter wel meer zelfstudie gedaan worden zij de coördinator. Ja, dat moesten we in Thailand ook, na onze 9 tot 5 dagen op school. Dus ik ben allang blij!

Vanavond gegeten bij een zogenaamde "Warung". Dit zijn de kleine straat restaurantjes waar je kunt zitten en eten kunt halen. Dit kostte ons €1 en het eten wat grandioos lekker. Zaterdag hebben we ook bij een lokaal kraampje saté gehaald. We moesten er lang op wachten maar voor €0,66 had je 10 (kleine) saté stokjes en ook deze waren om te smullen! Wat een prachtig land!

Helaas wel meteen wat huiswerk gekregen voor morgen dus daar zal ik nu mee aan de slag. En de foto's komen zsm, nu helaas even geen tijd voor!
Ik vrees dat deze 10 weken veel te kort zullen zijn voor wat we allemaal willen ontdekken. Lombok, Gili eilanden, Nusa Lembongan/ Nusa Penida (eiland), Java, surflessen, duikcertificaat halen, dolfijnen spotten, naar beroemde tempels, etc etc. Zoveel dingen, zo weinig tijd!
In Thailand zat ik de dagen af te tellen maar daar ben ik spontaan mee opgehouden.. Desondanks: nog 7 nachtjes en mem en Peter komen op dit geweldige eiland!

Tot de volgende blog!
Groetjes vanuit Denpasar!

http://www.mijnalbum.nl/Album=QNV6OXHF#VNF3V4AF

  • 15 April 2014 - 11:03

    Heit:

    Klinkt allemaal super en als ooit het schip met geld door de Dokkummer Ee vaart en bij onze flat aanmeert zijn Yvonne en ik de eersten,die een reis boeken naar Indonesië! Daar liggen tenslotte Von haar roots. Kan jij mooi 4 weken op Kate passen....... Om in deze tijd naar Bali te gaan is voor heit ook niet echt handig,omdat het momenteel smoordruk is met scholen en het helpen van een zieke collega. Ook zijn wij van plan om in het najaar een weekje naar NewYork te gaan en het geld groeit ook hier niet aan de struiken. Maar wat in het vat zit,verzuurt niet.... Heb 2 seizoenkaarten besteld voor je,voor de "beste club van het Noorden". Over 3 weken de laatste wedstrijd,welke binnen 2 uren was uitverkocht! Nog 1 x knallen tegen DenHaag en feestje bouwen!! Zaterdagavond was smullen tegen Vitesse( heb het voor je opgenomen ) Heel veel plezier met mem en Peter op Bali!! Laaaaaterrrrrsss!!!! xxxxx

  • 15 April 2014 - 12:32

    Mem:

    Dit lijkt helemaal goed te komen met jou !
    Prachtig, en wij zijn nu ook aan het tellen ;-)
    Kan bijna niet meer wachten en wil eigenlijk ook niet meer werken, maar 20 april komt steeds dichterbij !
    Kunnen we jou school, onderkomen en het mooie Bali zien.
    Tot maandag!
    Tút.

  • 15 April 2014 - 12:38

    Henk De Jager:

    Tina, op deze manier kunnen wij prachtig meesmullen van je belevenissen. En ik wacht met smart op je mooie Canon foto's.

  • 15 April 2014 - 20:23

    Annefloor:

    Jaaaaaa, leuk om te lezen weer. Gili Trawangan kan ik aanraden. Wel met de snelle boot, tenzij je twaalf uur onderweg wilt zijn. Ja ik weet het, ze geven zes uur aan. Maar de zes uur wachten worden voor het gemak vergeten. Lombok ook mooi! Ubud vond ik geweldig, mooi gewandeld en je kunt er ook reserveren voor een fietstocht vanuit het noorden van Bali naar iets ten noorden van Ubud. Genoeg te doen op Bali.

    Oh en wodka - red bull drinken in kuta goedkoper dan water. Waar... Weten je medestudenten denk ik wel :)

  • 15 April 2014 - 21:28

    Marit:

    Klinkt allemaal zeer goed Tinus!!
    Veel plezier met je mem en Peter en gefeliciteerd met je clubje hè? Volgend jaar weer een nieuwe kans om samen op de tribune te zitten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

10 weken Bali

Minor Marketing & Management 2 op Bali

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2014

Het laatste verslag

25 Mei 2014

Vakantie!

16 Mei 2014

Time flies

02 Mei 2014

Ben ik weer!

21 April 2014

Surfles en duikles
Tina

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 12973

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Juni 2014

10 weken Bali

31 Januari 2014 - 11 April 2014

10 weken Bangkok

Landen bezocht: