Stappen, Hua Hin, Full Moon, school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu Stappen, Hua Hin, Full Moon, school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

Stappen, Hua Hin, Full Moon, school

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

13 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Ik kreeg een berichtje van mijn vader dat het "stil aan de overkant" is. Klopt, de spectaculaire dingen blijven wel uit als je braaf op school zit! Maar goed, het werd ook wel weer even tijd voor een kleine update.

Afgelopen zaterdag waren we dus bij de tempels van Ayutthaya geweest, (lees vorige blog) 's avonds zijn we op stap gegaan. Voor Job, Dennis, Martijn, Kim en Esmee de tweede keer, voor mij nu de eerste keer.
Het was er ontzettend druk, lekker op z'n Aziatisch. Ik had met Esmee afgesproken dat wij het in ieder geval niet laat zouden maken (de vorige keer lagen ze rond 6:00) en namen ons voor om 2:00 in bed te liggen.
Eerst ergens op een soort groot overdekt terras gezeten bij Red (doet ons toch iedere keer denken aan Leeuwarden ;)) en daarna naar Club Bungalow gegaan. Het was er super druk en we stonden echt krap op elkaar. De muziek was net als in Nederland, top dus. Zelfs de Tsunami werd nog gedraaid en dat riep toch mooie herinneringen op.

Zoals afgesproken gingen Esmee en ik rond half 2 weg. We zagen nog wat aparte dingen, een meisje knock out (van de drank waarschijnlijk), een jongen die in een emmertje naast z'n tafeltje kotste (ook van de drank waarschijnlijk) een gevecht tussen een paar jongeren en de security, waar wij vlakbij stonden. Dit gaat er allemaal wat ruiger aan toe dan in Nederland.. :P Bijzonder om te zien.
Anyways, na het stappen krijg je honger. Maar de dichtstbijzijnde febo was 10.000km verderop en dat vonden we te ver weg dus zijn we naar de 7 Eleven gegaan. De winkelketen die hier gewoon 24/7 open is. Heerlijk voor een lui en vergeetachtig mens als ik. Als ik iets nodig heb, loop ik gewoon ernaar toe. Ben ik wat vergeten en is het inmiddels 23:00? Dan loop ik er weer naar toe (goed voor de calorieën mensen). Ideaaaal. Dus we hebben koekjes gehaald. Net zo gezond als 2 kaassouffle's die ik in Nederland vaak in de late uurtjes opkaan. (Twee? Ja altijd twee.)
We lagen mooi volgens plan om 2 uur in bed. De rest zou "ook niet lang blijven" en bij hun werd het minimaal 2 uur later.

Zondag
Lekker rustig aan gedaan, 9:30 ontbijtje, daarna even bezig met wat foto's/filmpjes (ze gaan echt komen mensen!) en rond 13:00 naar het zwembad. Wauw wat een heerlijke zondag, boekje mee, muziek mee, anderhalve liter water gekocht en lekker zonnebaden en dan weer even afkoelen en weer doorbakken (kom er niet om te zwemmen, bah vind zwembaden vies). De wc's hier waren top! (M'n favo onderwerp momenteel).

Maandag hadden we weer les en 's middags zijn Job en ik naar Future Park geweest, dat super grote winkelcentrum. Waar we vorige keer maar 1 verdieping hebben gezien, hebben we ze nu bijna allemaal gehad. Wat waren er eigenlijk toch leuke winkels! We zaten de eerste keer gewoon op de verkeerde verdieping! Ik heb schoenen gekocht want die waren dik €40 goedkoper dan in Nederland en een simkaartje zodat ik ook overdag waar geen wifi is, wat contact kan houden met de thuisfronten. Ik ben dus ook niet meer telefonisch bereikbaar met mijn Nederlandse nummer, alleen op m'n Thaise. Verder werkt whatsapp wel gewoon op m'n Nederlands nummer!

We waren laat thuis door t shoppen en hebben ook nog even de McDonald's geprobeerd. Nadat we het een van de eerste dagen hebben laten bezorgen, en het niet zo goed beviel, wilden we het toch een tweede kans geven. Ik hou nou eenmaal van McDonalds. En ja hoor, het smaakte als vanouds. En ik voelde me ook weer als vanouds (lees:dik) na de maaltijd. Naja, we hadden ook 300km door Future Park gerend, t was verantwoord.

Dinsdag
Weer leuke lessen (tis allemaal wel erg leuk he?) behalve de eerste les. Hij kwam een kwartier te laat (hij wel, als wij het doen komen we in de gevangenis) en racete door de presentatie heen. Hij kan niet echt lesgeven en ik had daardoor geen focus.
'S middags hadden we weer les van de Australiër ("Allrighty"). Super interessant over cultuur en marketing (maar daar ga ik jullie niet mee vervelen).
Ook de Thaise les van woensdag was weer enig. Wat een schattig vrouwtje is dat toch met haar geblekkig ("R" is moeilijk ook hier in Thailand) engels en haar grote bril die steeds van die kleine Aziatische neus schuift zodat ze om de minuut dat ding omhoog schuift. Mooi gezicht. Zo enthousiast is ze. Ze zei ook: "niet naar Pattaya gaan, is stad van seks!! Jullie mijn studenten!"
Alleen t was al te laat, wij waren er natuurlijk de eerste zaterdag al geweest. Gelukkig niet 's avonds zei ze. ;)

Dinsdag avond hadden we een stroomstoring! Ik was bezig met school (jaaja t gebeurd altijd op dat soort momenten) en ineens werd alles donker, en warm (airco valt uit). Gelukkig sprong ie meteen aan. Echter na 10 minuten weer alles zwart en dit keer bleef het zwart.. Anderhalf uur lang. Blijkbaar was er een kabel geknapt (boven medestudenten hun hoofd die op straat liepen, ging gepaard met veel vuur maar ging allemaal net goed, het haar zat nog netjes).
Ik wilde vroeg op bed maar slapen zonder airco is bij ons niet te doen aangezien we op de bovenste verdieping zitten en de hele dag de zon op de kamer hebben. Geen beginnen aan. Gelukkig kwam de stroom weer terug rond half 11. School hebben we maar gelaten voor wat het was.. ;) Ik had tijdens deze barre omstandigheden mijn "Fryslan"/"Heerenveen" kaarsjes aangestoken. Gekregen van voetbalmattie Marit, die supporter is van Heerenveen en toen tijdens de aankoop van deze enige kaarsjes nog niet wist dat Cambuur met 3-1 zou winnen van Heerenveen. Maar dat terzijde.

Woensdag hadden we regen (goh saaie blog he). Maar toch voor ons grappig. Het duurde welgeteld 5 minuten ofzo maar je vindt het al snel bijzonder als je elke dag in een korte broek rondloopt.
Hier hebben jullie totaal geen boodschap aan, dat snap ik, hoor alleen maar deprimerende weerberichten vanuit Nederland.

Verder wil ik jullie nog even updaten over aanstaand weekend. Het is volle maan namelijk en dat wordt hier in Thailand gevierd (goed excuus om een feestje te houden). Speciaal voor de gelegenheid vrijdag én maandag vrij gekregen. Dit vindt plaats op Ko Phangan maar dit was al geruime tijd volgeboekt (elk hotelletje, elke doos onder willekeurige bruggen, alles was weg). Dus we gaan naar Hua Hin! En verblijven in het Hua Hin Euro City Hotel. Met zn zessen, voor 2 nachten, 1400b per persoon totaal = €32,- inclusief ontbijt. Schijntje toch? Lekker relaxen bij het strand en het schijnt dat je er ook kunt leren kite surfen en mountainbiken (dat laatste lijkt me dan wel weer wat warm maar we zullen het zien). Erg veel zin in, lekker een weekend weg. Helaas moesten Esmee en Kim maandag naar school waardoor we dus maar 2 nachten hebben ipv 3. Maar goed, die dag besteden wij dan maar aan huiswerk.. Of zwembad.

Voor de volgende Full Moon party (15 maart) zijn we wel goed voorbereid en is ook al een accommodatie gevonden:
Island View Cabana, op Ko Phangan dus. Super leuke bungalows aan het strand (!). Wil jullie verder niet jaloers maken maar google het maar. Hua Hin Beach en Ko Phangan Beach.
Op Ko Phangan verblijven we van vrijdag 14 maart tot en met s 19 maart en voor de oplettende lezer; Ja we vieren er mijn verjaardag! :D Hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen? ;)
Voor 5 nachten: €87 per persoon. Exclusief ontbijt denken we maar dat zien we dan wel. Wederom niet duur lijkt me. Heerlijk, en veel zin in.

Waarom 5 nachten? Omdat we die week vrij zijn! Op woensdag reizen we naar alle waarschijnlijkheid naar het noorden van Thailand: Chiang Mai, waar ook weer tijgers zijn, en waar je olifantentochten door de jungle kunt maken en tempels uiteraard. Het zou de moeite waard moeten zijn, en dat geloof ik graag want wat is Thailand een mooi land.

Verder ben ik net erachter gekomen dat we een nieuwe kamer genoot hebben genaamd Malle Sander de Salamander. Erg leuk! Maar deze heb ik altijd nog liever dan spinnen, want werkelijk, salamanders zijn éçht bang voor mensen nog erger dan spinnen. Wat een mietjes. Maar goed, die angst is dus wederzijds en toen we elkaar in de ogen keken rende Malle Sander achter de airco en ik bleef verstijfd staan. HOE gaan we die eruit krijgen.. Het schijnt dat dat onmogelijk is, door het bovengenoemde feit, salamanders zijn zo bang, je kunt ze gewoon niet pakken. Naja goed, ik hou mezelf maar voor dat ze spinnen op eten zodat ze ergens goed voor zijn (weet niet of het echt zo is, wil de waarheid ook niet weten).

Ik zou geloof ik nog meer vertellen maar ben het kwijt. Morgen vertrekken we om 6:00 richting Bangkok Centrum waar een bus vertrekt naar Hua Hin. Dit was goedkoper dan een taxi busje huren maar duurt wel langer... Naja als we er maar komen. Verder geen nieuws te melden. Er zal ongetwijfeld een nieuw blogje komen na dit weekend.
Fijn weekend & sa wa dee ka!

  • 13 Februari 2014 - 13:47

    Theunis:

    Heeeey 10! Ik heb ff voor je gegoogeld ( dit woord herkent mijn spellingsverbeteraar niet)...,maar salamanders eten GEEN spinnen, maar spinnen eten WEL salamanders en worden dikwijls aangetrokken door de aanwezigheid van deze mini krokodillen en komen dan vaak ook met hele volksstammen aangehold om jacht te maken op deze croco. Op hun zoektocht verslinden ze bijna alles ,wat op hun weg komt. Gelukkig voor jou,zijn het niet de giftige soorten,die zich met dit tijdverdrijf bezig houden ,maar de vuist grote salamanderkillingspiders,welke alleen een luidruchtig gesis laten horen,tijdens hun nachtelijke jachtpartijen........dusssssss, je kunt rustig slapen. Tot zover een lesje "natuurkunde" van Meester Theun. Von ligt met de griep op bed en Kate doet net of ze de griep heeft,want die komt ook niet meer van bed af........ Vanavond nascholing tot 22.00 :-( wat moeten ze mij nu nog leren,zou je zeggen...? Heb wederom genoten van je "wilde" verhalen en we spreken/schrijven mekaar. Laaaaaterrrrrssss! xxxxxxxxxxx

  • 13 Februari 2014 - 22:46

    Peter& Mem:

    heerlijk die verhalen van jou !!
    we hebben nu al zin in a.s. maandag, kom je vast weer met een prachtig verhaal!!
    tút fan ús

  • 14 Februari 2014 - 11:42

    Martin VFW:

    Dank voor de leuke updates, ben weer helemaal bij.

    Waarom noemen ze het trouwens 7/11 als ze eigenlijk 24/7 zijn? Verwarrend hoor!

  • 14 Februari 2014 - 20:30

    Theunis:

    De winkels waren van origine open van 7.00 's ochtends tot 23.00 uur 's avonds!
    Hoi 10 fijn weekend! xxxxxxx

  • 16 Februari 2014 - 02:56

    Geartsje:

    Hoi Tina, laat je niet op de kast jagen door je vader. Ben er nu 2 keer geweest en geen spin gezien, wel salamanders. Keer met je hand wapperen en 't beestje loopt al weer weg.wij gaan in april voor de derde keer, misschien tot dan. Groetjes Geartsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 12975

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Juni 2014

10 weken Bali

31 Januari 2014 - 11 April 2014

10 weken Bangkok

Landen bezocht: