Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

08 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag tripje naar Ayutthaya.
We zijn met 12 man die kant op gegaan in een taxibusje.
Ayutthaya is een oud koninkrijk met tempels die nu ruïnes zijn, perfect voor wat mooie plaatjes dus. Je kon er ook fietsen (het is nogal een groot gebied) en het scheen dat er olifanten waren!
Die hadden we nog niet hier gezien dus we werden erg enthousiast.

Binnen een uur waren we er en het eerste wat we zagen waren dus de olifanten. We wilden kijken hoe duur het was voor een ritje (door de ruïnes).
Ik liep voorop en daar stond meteen een olifant los. Naja los, het enige wat tussen hem en totale vrijheid blijheid stond was een klein touwtje van de action om zijn linkerpoot aan een krakkemikkig paaltje. Blijkbaar vond hij het daar prima want hij kon zo de beuk erin gooien en weg hobbelen (ik weet niet of olifanten rennen eigenlijk).
Anyways, iedereen was nogal geschrokken of onder de indruk van dit bijna los lopende exemplaar en ik wilde alleen maar dichterbij komen en aanraken.
Dit durfde ik bijna totdat ie bewoog. Oeh! Ik stond wel heel dichtbij een olifant nu. Maar goed, onze Jumbo was niet groot zoals we in dierentuinen gewend zijn. Ik denk dat ie oud was en werkloos. Uiteindelijk heb ik m geaaid en was ie heel lief en rustig. Hij flapperde met zn oren en snuffelde met zn slurf. Wat geweldig om dit van dichtbij mee te maken.
Meteen op de film en foto gezet natuurlijk.
Toen ik daar zo stond durfde de rest ook dichterbij te komen (mietjuhhhss). En ik was alweer op verdere verkenning.
Er stond een man bij een soort kamer/hok achtig iets en daar zat tot mijn schrik en verbazing een tijger. Een echte grote tijger.
Wel aan een ketting, en geen goedkope ketting van de action. Waauwwww. Ik vroeg of ik hem kon aaien en op de foto zetten. De man zei dat dat kon voor 100 baht (€2,50).
Iedereen wilde dit maar niemand durfde als eerste. Dus deed ik het maar, en met een hartslag van minimaal 200 liep in naar de tijger toe. Ik moest mn arm om de tijger doen (net een hond of kat) en beetje poseren alsof ik geen zenuwen had. Maar wow wat is zon beest groot. De man heeft met mijn camera wat foto's gemaakt en toen mocht ik doorlopen. Daar bleek de kooi te zijn met nog wat tijgers die die middag vrij hadden denk ik.
Achteraf wel erg zielig hoor. Gaat ook wel wat tegen mn principes in want we hebben niet opgezocht hoe de tijgers hier behandeld worden. (De olifanten waren opgevangen dieren volgens de Lonely Planet, en dit was een goed reservaat). Maar over de tijgers was niks bekend. Naja, snel uit het hoofd zetten en genieten van zo'n mooi beest.

Hierna zijn we naar Wat Maha Tat gegaan (Wat betekend eeuwenoude tempel). Prachtige ruïnes maar alles lijkt wel wat op elkaar en op een gegeven moment heb je het wel gezien. Maar wel paar mooie kiekjes geschoten! (http://www.mijnalbum.nl/Album=WPTH7HU8)

Toen werd het toch tijd om eens naar de wc te gaan.
"Heb je haar weer, met haar wc verhalen..."
Ik wil jullie deze niet onthouden dus komt ie weer:
Na de tempels wilde ik voordat we de taxi in gingen even plassen. Dit kon voor 5 baht. Job wachtte bij de tassen en ik inspecteerde de wc..
2 hokjes, en... salamanders gadver, vind ik eng. Toen ik verder keek zat er ook heel lekker een kakkerlak. Die staan over het algemeen niet bekend dat ze op schone plaatsen leven. Gelukkig zat die bij het linker hokje en dook ik na nog een inspectie in de rechter. Geen wc papier, shit dat is ook zo, dat moet je van te voren inslaan in Thailand. Weer terug, wc papier gepakt, en weer naar mn hokkie. Nog een check, geen beesten alleen de salamander boven op de muur. Goed, bijna de broek naar beneden en AAAAAH kut kakkerlak bijna over mn tenen heen! Ik gilde het uit en ben het hokje uit gerend. Ik vloeken (voor de mensen die me kennen, je weet ongeveer hoe het klinkt) en de thaise wc vrouwetjes meteen het hokje inspecteren van "waarom gilt dat mens zo". Ik heb dat toilet papier weer terug op het tafeltje gesmeten en ben met volle blaas en dit keer een nog hogere hartslag dan bij de tijger terug gelopen. Gadverdamme. Ik haat insecten. (Tot nu toe nog steeds geen spin! *afkloppen!!!!!*)

Met volle blaas naar de volgende stop. Een soort markt. Lekker met 36 graden, maaar er was wel leuk spul en ook zeker leuke dingen gehaald daar!
Ik vond weer een wc en deed een tweede poging. Ook deze was smerig en er was een bord voor de wc: "Please change shoes".
Ik begreep deze code taal niet en dacht dit is vast een foute thaise vertaling voor: take of your shoes. Nou mooi niet dat ik mn slippers uitdeed bij die plee!! Wat een smerige bende! Ik wilde en hokje binnengaan, toilet papier vergeten.. (blijft toch moeilijk hoor!). Poging 2: hokje open... OMG. Een gat in de grond met zon plastic bak erom heen waar je gehurkt op moet staan. WAAAR BEN IK IN HEMELSNAAM???
Naja verstand op nul en gaan. Maarja ik moest wel 3 liter kwijt dus dat gehurkt hangen/staan begon pijn te doen aan mn bovenbenen maar alles goed gekomen. Ik voelde het spetteren tegen mn benen. En toen brandde er een lichtje... Die slippers die er stonden waren om om te wisselen. Zodat je niet met je eigen slippers daar hoefde te staan. Mag ik even vloeken?
Ik stond dus op een natte vloer, en ik hou mezelf maar voor dat het water is maar ik vrees het aller ergste.
Wat was ik chagrijnig!

Na deze ellende dus de markt op gegaan, iets gegeten en naar het volgende punt vertrokken met de taxi. Dit was echter weer zo'n zelfde tempel-ruïne geval en het was "same same" volgens de chauffeur. Naja, domper. Ook niet gefietst dus, en de floating market (drijvende markt) die er moest zijn waren we ook al voorbij maar was volgens de Lonely Planet ook niet super geweldig. We waren bovendien wel klaar met alle marktjes.
We zijn maar naar huis gegaan en daarna naar het zwembad gegaan. Lekker liggen zonnen, lezen, en wat zwemmen. Heerlijk.

Voor morgen nog geen planning. Er zal ook aan school gewerkt moeten worden helaas. Vanavond zijn er plannen om te gaan stappen maar ik ben nu alweer gaar. Dus we zullen het zien.
Foto's dus in de link en ook de foto van mijn mooie pakje in de tempel afgelopen woensdag (+bijpassend chagrijnig hoofd).
http://www.mijnalbum.nl/Album=WPTH7HU8#HK386YQ7

Verder heb ik het ontzettend naar mijn zin hoor!

Leuk om alle reacties te lezen trouwens! Doet me goed om te zien hoeveel mn blog gelezen wordt en de foto's bekeken worden. :)
Keep you updated.
Groetjes!!!

  • 08 Februari 2014 - 18:35

    Theunis:

    Dat jou blog na J.K. Rowling de meest gelezen literatuur ter wereld is,komt waarschijnlijk door de plastische poep en pies verhalen,welke zo voor,tijdens en na het eten toch wel zeer welkom zijn. Jou fobie voor de meest uiteenlopende exotische dierensoorten verbaast me wel enigszins,aangezien je toch bekend staat als een stoere meid,maar ja je moeder was ook niet gek op beesten op meer dan twee poten,welke sneller als haarzelf liepen.....
    Vandaag hebben "wij" Nederlanders ff drie medailles opgehaald bij Poetin,maar dat lag ook in de lijn der verwachtingen. Morgenmiddag 12.30 Heracles-Cambuur loeren op T.V. en hopen ,dat de drie punten mee naar Leeuwarden gaan. Laterrrrssss!! xxxxxx

  • 08 Februari 2014 - 23:00

    Gloria:

    Hé Tina,
    Erg leuk om je verhalen te lezen! De "luxe" toiletten verhalen doet mij denken aan de binnen landen van Turkije, daar moesten we ook boven een gat hangen. Wc papier kennen ze niet maar er was een maatbeker er een kraantje.....
    Groetjes ook van Sjouke en Hessel.

  • 09 Februari 2014 - 15:26

    Ukje Boskma:

    Hoi Tina? weer genoten van je spannende verhaal. Vergeet niet weer het toiletpapier.Ook de groeten van je tante Geertje.

  • 12 Februari 2014 - 23:36

    Theunis:

    Tis stil aan de overkant.......... :-( xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 12972

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Juni 2014

10 weken Bali

31 Januari 2014 - 11 April 2014

10 weken Bangkok

Landen bezocht: