1e schooldag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu 1e schooldag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina Kats - WaarBenJij.nu

1e schooldag

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

03 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Sa wa dee ka!
Vandaag was het vakantie gevoel echt over. We moesten weer naar school. In uniform zoals de meesten van jullie wel weten..

Volgens mij was het de bedoeling dat we in een busje naar de campus werden gebracht (het is maar 10 a 15 minuten lopen maar toch, busje is fijn als je in knellende schoenen loopt met een hoge temperatuur)
Dit ging niet door.. en ik voelde de bui al hangen dat we moesten lopen. Ik ben nog snel naar boven gestrompeld (op mn hakjes) en heb slippers gepakt en toen ik beneden was was iedereen weg en zag ik ze nog net de hoek omlopen.

Het was dus inderdaad een eind lopen en erg warm vandaag!
Ik was zo blij met mn slippertjes, trok spontaan een sprintje om de groep in te halen.

De intro was van 9:00 tot 16:30. Te lang. We kregen wel wat leuke dingen te horen over de cultuur van thailand (volkslied enzo) maar verder ook de do's en dont's en ik weet dat nu wel zo langzamerhand. (niet op een biljet staan (want dan sta je op de koning), geen drugs, alcohol voorzichtig, niet naar het centrum ivm rellen, geen rode of gele shirts aan blaa blaa, akkoord en door!)
Maar goed, het is gewoon verplichte kost.
Ik viel bijna in slaap bij de intro les voor onze minor. Het belooft nog wat, als ik zie wat we allemaal moeten doen. Had me meer ingesteld op wat "pret-school" maar volgens mij moeten we nog wel aardig aan de bak.. Helaaaaaas...
Verder moesten we een "treasure hunt" doen... soort speurtocht met opdrachten zodat je de campus leert kennen. Op zich goed idee maar ik vind dat zo kinderachtig. En ik was al pissed want mn voeten deden pijn en we moesten veel lopen en nu weer en ook nog eens buiten, en weer naar binnen, en weer trap op, trap af naar buiten.. naja voor de mensen die me goed kennen.. Ik had een ontzettend zwart gezicht en was boos op alles en iedereen.
Prijs ook niet gewonnen dus alle moeite voor niks zullen we maar zeggen.

Bij terugkomst bikini aangedaan en naar het zwembad geweest met zn allen. Was heerlijk om even wat baantjes te trekken (kan iemand mn conditie ff opsturen?) en af te koelen.

Rond 19:00 zijn we weer naar future park gegaan, het mega winkel complex waar we gister ook waren, om een simkaart te scoren.
We hielden een taxi aan en die chauffer had een saaie dag. Hij praatte iig niet met ons. Op een gegeven moment kwam het liedje: Eye of the Tiger ervoor en ik begon mee te bleren.
Hij zette direct de radio op wat anders en wij moesten keihard lachen. De chauffeur gaf geen krimp.

Eindelijk aangekomen bij future park (er was aardig wat file), moesten we nog eten. We kozen voor europeaans (rijst komt me nu al de neus uit.... beloofd wat!) en gingen naar de pizza company. Dit duurde veeeeeeeeeel te lang. We vroegen hoe lang de supermarkten open waren en ze zei tot 21:30. Om 9 uur waren we eindelijk klaar met de pizza's en ja hoor, winkels ook dicht. Voor niks daarheen gevlogen.

Terugweg was wel een leuke chauffeur. De airco stond aardig hoog in deze taxi merkte ik al bij het instappen. De chauffeur probeerde dingen te vragen in zn beste engels en vroeg onder andere hoe ik het vond in Thailand. Ik zei warm!
Maar ik denk dat ie me verkeerd begreep, of dat hij iets heel anders vroeg want hij schroefde meteen de temperatuur van de airco omlaag. En het was er al zo koud.. Ook de blower kwam vol op me te staan en op full speed. Communicatie is het vermoeiendst hier in Thailand.

Ik heb net de ijsspegels van mn neus geslagen en probeer boer zoekt vrouw te kijken maar ben eigenlijk te moe en hij laadt het ook niet echt goed (ivm wifi).

Morgen beginnen we om 9:45 en eindigen we om 15:45.
Foto's van afgelopen dagen komen er weer aan op de link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WPTH7HU8

Ciaooo xxx

  • 03 Februari 2014 - 18:03

    Yvonne:

    Hee Meissie wat kan jij geweldig schrijven . Zoooo leuk om te lezen. Hier lekker koud , stuur maar wat hitte hier naar toe. Liefs yvonne

  • 03 Februari 2014 - 19:17

    Theunis:

    Nou zo te horen(lezen) had je vandaag een beetje de bokkenpruik op,maar ja alles moet ook enorm wennen en de reis en de warmte/ hitte gaat je op een gegeven moment ook opbreken,denk ik en natuurlijk het feit,dat je jouw lieve heit zo mist!!! Morgen moet ik weer les geven op het "oude" AOC,heet tegenwoordig Nordwin College,de school ,waar je kleine broertje zijn sporen heeft achtergelaten en waarmee ik dan ook veelvuldig geconfronteerd word.....alleen maar positief,zoals je zal begrijpen!! Woensdagavond gaan we de "gloeilampen" uit Eindhoven voetballes geven en dan hebben we vast wel weer ff contact.
    Succes met je verdere ontdekking van het mystieke Oosten en houd je taai. Love U xxxxxx

  • 03 Februari 2014 - 19:17

    Theunis:

    Nou zo te horen(lezen) had je vandaag een beetje de bokkenpruik op,maar ja alles moet ook enorm wennen en de reis en de warmte/ hitte gaat je op een gegeven moment ook opbreken,denk ik en natuurlijk het feit,dat je jouw lieve heit zo mist!!! Morgen moet ik weer les geven op het "oude" AOC,heet tegenwoordig Nordwin College,de school ,waar je kleine broertje zijn sporen heeft achtergelaten en waarmee ik dan ook veelvuldig geconfronteerd word.....alleen maar positief,zoals je zal begrijpen!! Woensdagavond gaan we de "gloeilampen" uit Eindhoven voetballes geven en dan hebben we vast wel weer ff contact.
    Succes met je verdere ontdekking van het mystieke Oosten en houd je taai. Love U xxxxxx

  • 03 Februari 2014 - 19:17

    Theunis:

    Nou zo te horen(lezen) had je vandaag een beetje de bokkenpruik op,maar ja alles moet ook enorm wennen en de reis en de warmte/ hitte gaat je op een gegeven moment ook opbreken,denk ik en natuurlijk het feit,dat je jouw lieve heit zo mist!!! Morgen moet ik weer les geven op het "oude" AOC,heet tegenwoordig Nordwin College,de school ,waar je kleine broertje zijn sporen heeft achtergelaten en waarmee ik dan ook veelvuldig geconfronteerd word.....alleen maar positief,zoals je zal begrijpen!! Woensdagavond gaan we de "gloeilampen" uit Eindhoven voetballes geven en dan hebben we vast wel weer ff contact.
    Succes met je verdere ontdekking van het mystieke Oosten en houd je taai. Love U xxxxxx

  • 03 Februari 2014 - 19:19

    Theunis:

    Hebben die taaitaai nou niet in de gaten,dat ze dit maar 1 x hoeven te plaatsen.....?

  • 03 Februari 2014 - 22:27

    Pity:

    Hé zonnestraaltje,
    Niet zo chagrijnig jij. Allereerst die schoenen met een zwaai over het balkon heen mieteren. Morgen meteen makkelijke open schoenen kopen.
    Pity

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 12974

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Juni 2014

10 weken Bali

31 Januari 2014 - 11 April 2014

10 weken Bangkok

Landen bezocht: